Što sve moram znati prije početka
stvaranja vlastitog brenda parfema?

Moraš biti svjestan činjenice da su i danas poznati svjetski brendovi nekada bili na početku. Svakom od njih bilo je potrebno vrijeme i zalaganje kako bi danas bili prepoznatljivi. Poštujmo i to da su neki od njih prisutni na tržištu već više od 50 godina. Tvoja velika prednost je ta da su ti danas dostupne nevjerojatne količine informacija, te da imaš ogromne prilike prodati svoj proizvod kroz razne kanale.

Prva stvar za koju se moraš odlučiti jest želiš li da tvoj budući brend parfema pripada mass market tržištu, mainstream tržištu ili da on bude prezentiran kao premium proizvod. Koje su razlike između navedenog, pokušat ćemo objasniti na primjerima.

 

Mass market parfemi

Mass market parfemi dostupni su svima i na svakom uglu. Dakle, možeš ih pronaći u trgovačkim lancima, drogerijama, parfumerijama, na kioscima, uglavnom svugdje. Obično se radi o mirisima nižeg ranga kvalitete, te vrlo pristupačne maloprodajne cijene. Upravo zbog toga se i zovu mass market proizvodi jer je cilj vlasnika brenda da što više osoba kupi njihov miris. Zarada vlasnika brenda ovisi o prodanim količinama.

Mainstream parfemi

Mainstream parfemi su najčešća kategorija mirisa koje kupujemo. Oni se nalaze u specijaliziranim trgovinama poput drogerija i parfumerija. Vrlo su često medijski popraćeni, a cijenama su na granici pristupačnosti jer nisu jeftini no isto tako ni preskupi već upravo onako kako vlasnik brenda i želi. Svi popularni brendovi koje možemo pronaći u Hrvatskoj pripadaju upravo ovoj skupini parfema. Njihova kvaliteta je također negdje na granici – nije vrhunska, ali je značajno bolja od mass market mirisa.

Premium parfemi

Konačno dolazimo do premium klase parfema koji zaslužuju da ih se naziva parfemima. Ovdje se radi o vrlo raširenoj niche parfemskoj industriji. Parfemi koji pored svoj imena brenda nose oznaku „niche perfume“ proizvedeni su od trenutno najboljih sastojaka koji postoje na tržištu. Ne reklamiraju se, a njihove cijene se kreću od 2.000 kn na više. Vrlo često su proizvedeni u ograničenim količinama (limited edition), a prodaju se samo u odabranim specijalnim trgovinama. U Hrvatskoj je niche scena tek u začecima, a jedan od ciljeva Hrvatske Parfemske Kuće je pružiti pomoć i podršku svima onima koji žele razviti svoj brend parfema u kategoriji niche parfema.

 

Kvaliteta tvog budućeg brenda parfema

Nakon što si donio odluku u kojoj kategoriji će se nalaziti tvoj brend parfema, sljedeće oko čega se trebaš odlučiti je njegova kvaliteta.

Na tržištu možeš pronaći svakojake proizvode. Vrlo često ni ne znaš što kupuješ, a cijena ti je pokazatelj da li nešto valja ili ne. Vrijeme je da saznaš pravu istinu o kvaliteti i kategorizaciji parfema.

U parfemskoj industriji postoje sljedeće glavne kategorije mirisa:

Eau de Cologne – sadrži najmanji postotak esencijalnih ulja, najčešće između 1 i 5%. Proizvodi koji se ubrajaju u ovu kategoriju su losioni nakon brijanja, dezodoransi, mirisne vodice za tijelo (body splash) te u posljednje vrijeme vrlo popularni mirisi za kosu (hair mist).

Eau de Toilette – sadrže od 6 do 12% esencijalnih ulja. Ovoj skupini pripada najveći dio mass market mirisa i dio mainstream mirisa.

Eau de Perfume – sadrže od 13 do 18% esencijalnih ulja. U ovu se skupinu ubraja najveći dio mainstream mirisa.

Perfume – kategorija mirisa koji u svom osnovnom sastavu sadrži između 21 i 40% esencijalnih ulja. Dio su premium kolekcija zbog čega se rijetki brendovi mogu pohvaliti da u svojoj ponudi imaju parfeme. Na tržištu se najčešće prezentiraju kao niche parfemi.

Perfume Oil – radi se o posebnoj kategoriji sa kojom itekako treba biti oprezan jer se preko 95% brendova na svijetu proizvodi od sintetičkih ulja. Kako se radi se o velikoj koncentraciji od preko 40%  esencijalnih ulja, na njih koža često može neočekivano reagirati zbog čega ih je potrebno detaljno testirati. Savjetujemo da uvijek birate parfemska ulja koja su proizvedena od prirodnih sastojaka.

 

Odabir bočice, pumpice i čepa

U razvoju parfemske industrije su proizvođači bočica, pumpica i čepova također prepoznali svoju priliku. Danas postoji mnoštvo kombinacija spomenuta tri elementa između kojih klijenti mogu birati. Hrvatska Parfemska Kuća u svojoj ponudi ima više od 1.000 kombinacija koje su na raspolaganju našim klijentima.

Na tebi je da odabereš one bočice koje će se najbolje uklapati u vizualni identited brenda kojeg stvaramo. Isto se odnosi i na čepove koji mogu biti raznih oblika i boja te izrađeni od plastike, aluminija ili drva.

Uvijek možeš računati na pomoć našeg tima koji će ti dati prave smjernice.

 

Print ili naljepnica na bočici?

Ova tema je vrlo individualna i stvar je odluke klijenta. Oboje može izgledati lijepo i elegantno na bočici.

Print na bočice se radi u slučaju količina od 1.000 komada pa na više. Može biti različitog dizajna i boja. Razlog postavljanja količina u slučaju printa je upravo njegova izrada. Naime, ne radi se o klasičnom printu kao primjerice na majice. Ovdje se radi o tisku na staklo koji se neće obrisati prilikom korištenja. Kada klijent odobri dizajn, na bočicama se radi tisak nakon čega bočice idu u peć na temperaturu veću od 400 stupnjeva Celzijusa. Navedena procedura osigurava da kvaliteta tiska ostati postojana. Nakon što je tisak gotov, sve bočice se poliraju kako bi dobile završni sjaj.

Kada govorimo o naljepnicama na bočici, ne mislimo na obične naljepnice na koje smo navikli vidjeti na proizvodima. U ovom slučaju se radi o visokokvalitetnim folijama na koje se radi print i preko kojih se stavlja prozirna laminacija kako bi se zaštitio print. U posljednje vrijeme klijenti se sve češće odlučuju za stavljanje naljepnica na bočice jer su u ovom slučaju mogućnosti dizajna neograničene.

 

Kutijica za parfeme

Do sada smo dizajnirali preko 1.000 različitih vrsta kutijica za parfeme naših klijenata. Uzimajući u obzir naše iskustvo u ovom kontekstu, spremni smo ti pomoći u dizajnu kutijice tvog brenda parfema. Ukoliko nemaš svojeg dizajnera, možeš sa punim povjerenjem ovaj dio posla prepustiti našem timu.

Izgled kutijice je vrlo bitan jer je ona prvo što će kupac primijetiti kada se upozna sa tvojim parfemom. U ovom slučaju vrijedi ono pravilo da ambalaža prodaje proizvod. Veličina same kutijice najviše ovisi o veličini bočice, iako se u slučaju kada je kutijica veća od bočice problem pomicanja iste u kutijici vrlo uspješno rješava umetanjem uložaka.

Svakako predlažemo da tvoj parfem ima svoju personaliziranu kutijicu, no to u svijetu parfemske industrije nikako ne predstavlja pravilo. Svaki klijent sam bira oblik pakiranja i najbolje zna kako se želi prezentirati na tržištu. Ukoliko se klijent odluči za kutijicu, minimalna količina narudžbe je 200 komada.

 

Celofaniranje proizvoda

Možda na prvi dojam i ne tako važna stvar, iskustvo je pokazalo da celofaniranje predstavlja jedan od presudnih čimbenika koje kupac razmatra kada odlučuje o kupovini. Svaki proizvod koji je tvornički zamotan u celofan daje potvrdu kupcu da nitko prije njega nije otvarao proizvod.

Obzirom da  parfemi pripadaju luksuznoj robi, svakako preporučamo da se tvoj brend parfema celofanira čime će zasigurno postići bolju cijenu na tržištu. Hrvatska Parfemska Kuća ti nudi mogućnost celofaniranja bez obzira na naručene količine proizvoda.